Saturday, March 15, 2008

På fredags eftermiddagen när jag kom hem från jobbet berättade
Betina för mig att Findus inte mådde så bra. Han skakade med
svansen och andades fort tyckte hon. Så jag gick ner till honom i
källaren och började klappa honom och ta i honom då började han
jama och fräsa och slå med tassen åt mig. Det var inte likt honom
tyckte jag. Jag försökte se var han hade ont och om där var något
sår på honom men jag fick knappt röra honom, han skrek värre då.
Så jag ringde djursjukhuset och frågade dom om vad jag skulle göra!
De tyckte så klart att jag skulle komma in med honom för det kunde
vara att han blivit påkörd och vara inre blödningar.
De sa också att det kostade mer pengar efter klockan 5.
Så jag och Betina körde in till vererinären och fick vänta en timme.
Veterinären undersökte honom och konstaterade att han inte kunde
kissa, blåsan var så stor och att det var tur att vi kom in med honom
imorgon hade det varit för sent. Han kunde dött av det sa han.
Veterinären sa att han fick läggas in och få dropp och kateter så han
skulle kunna kissa. Så nu sitter jag här och skriver om detta och Findus
är på djursjukhuset och jag ska ringa idag kl 11 och få reda på om han
får komma hem idag eller imorgon! Tur man har försäkring för en helg
på djursjukhuset kunde kosta 3000 kr! Men jag vill ju att han ska bli frisk
så det är bara att betala.

2 comments:

Sara Bonde said...

Usch vad tråkigt när djuren inte mår bra. Vad gör man inte för sina små älsklingar? Man betalar och är så glad när de är friska igen.
Hoppas att ni får hem honom snabbt igen.

patricia said...

Tack för din comment.
Han är fortfarande inte hemma men jag hoppas att han kommer hem idag måndag!