Saturday, October 24, 2009

I torsdags när jag slutat jobba gick jag till bilen och såg att den
bilen sidan om mig stod väldigt nära vår bil. Så jag gick runt till
sidan och kollade och då fick jag se att den var påkörd igen!!!!
Det är bara två månader sen den blev påkörd när den var parkerad
på maria parks skolans parkering och nu var det samma sida igen
som den var skrapad på men ingen lapp i rutan som det var sist.
Jag visste inte vems bilen var som stod sidan om vår så jag ringde
Todde som fick ta reda på vems bilen var i bilregistret sen ringde
han personen och frågade om hon hade kört på en bil i morse
nej det hade hon inte sa hon men den som stod sidan om hennes
var redan skrapad såg hon när hon gick av bilen. Jag ringde polisen
och de sa att jag fick köra till polisstationen och visa upp den
och det enda jag kunde göra när personen nekar är att säga till
personen att det är frågan om smitning om hon inte erkänner.
Men Todde ringde henne igen och sa att hon fick komma ut till
parkeringen där vi stod och titta. Efter en stund kom hon och då
såg hon ju att det var svart färg på hennes silverfärgade bil och
hon sa att hon inte sett det och inte känt det och att hon kört
så försiktigt in i p-rutan. Jag förstår det inte, att man inte
inte känner att det tar emot!! Så det var bara att skriva
papper igen och lämna till försäkringsbolaget och beställa
tid på verkstaden igen. Men tur hade vi ju igen för bilen hade
kunnat vara borta och då hade man ju inte fått reda på vem det var.


1 comment:

Oban said...

Tråkigt att man måste nästan trampa folk på halsen för att de ska erkänna.
Kram/Rosa